Google Business czyli firma w mapach Google

Wybieramy termoizolacje domów
2 lutego, 2021
Implanty Bydgoszcz
2 lutego, 2021

Google Business Moja Firma w mapach Google

Dołączenie firmy w wizytówkach Google, poprzez funkcję Moja Firma stworzoną w Google Business przynosi sporo korzyści. Bazową jest wskazanie dokładnej lokalizacji firmy na mapach Google, w których klienci lub partnerzy mogą znaleźć nas oraz skorzystać z naszych usług albo rozpocząć współdziałanie. Wizytówka Google oferuje wiele przydatnych funkcjonalności, które oddziałują na jej widoczność i pozycjonowanie. Obok tego zaletą posiadania wizytówki jest dostęp do szczegółowych statystyk, które ułatwiają analizę skuteczności oraz budowanie strategii działań. Co oprócz tego gwarantuje aplikacja Google Business?

Informacje

Żeby klienci mogli bez problemu odszukać firmę w mapach Google należy uzupełnić informacje w wizytówce praktycznie w każdej rubryce. Zamieszczone informacje są nie tylko ważne dla użytkowników, ale też dla samych algorytmów Google, które rzetelnie wypełnione witryny wyświetlają wyżej. W informacjach znajdują się podstawowe dane jak adres, nazwa czy numer kontaktowy oraz bardziej rozbudowane jak obszar działania, godziny otwarcia, strona internetowa, atrybuty czy opis firmy. Ten opis firmy jest dość istotnym elementem, ponieważ można zapisać w nim nie tylko informacje o firmie, ale również frazy kluczowe, przez które firma będzie wyszukiwana.

Wpisy

Czy powinno się publikować wpisy, kiedy na głównej stronie WWW mamy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach można publikować interesujące treści, które dodatkowo zmobilizują użytkowników do zainteresowania się firmą. Nie mamy gwarancji, czy dana osoba od razu dotrze na główną stronę WWW, dlatego wpisy w wizytówkach Google mogą być dobrym miejscem na pokazanie się jako fachowca w swojej branży. W sekcji wpisów w wizytówkach można zamieszczać interesujące mini artykuły (mini, ponieważ miejsca wystarcza na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a także wydarzenia. Co więcej można wzbogacić je o grafiki, a także wyposażyć w link odsyłający na przykład do strony usług albo promocji. Wpis może być bez przerwy wyświetlany przez cały rok.

Opinie

Choć na opinie możemy wpłynąć jedynie zapewniając doskonałą obsługę klienta albo wartościowe produkty, opinie to ważna część wizytówki. Znaczna część użytkowników sugeruje się opiniami, wybierając sklep lub usługę, dlatego zdobywanie pozytywnych ocen oddziałuje na liczniejsze zainteresowanie klientów. Co więcej wysoka średnia ocen zachęca Google do pokazywania wizytówki na jak najwyższej pozycji. Na opinie warto odpowiadać i w ten sposób zawierać dobre kontakty z klientami.

Statystyki

Statystyki znajdują się wśród szczególnie interesujących elementów wizytówek Google. Poprzez nie mamy dostęp do listy haseł wpisywanych przez użytkowników, na które pokazana jest wizytówka. Ponadto sprawdzamy w jaki sposób klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie wskazuje liczbę użytkowników, którzy znajdują wizytówkę wyszukując nazwę lub adres firmy. Statystyki zapisują również liczbę użytkowników, którzy znaleźli wizytówkę wyszukując kategorie, usługi i produkty albo szukając podobnej marki. Obok tego można sprawdzić ilość wyświetleń wizytówki w mapach Google albo w wyszukiwarce. Wartościowe są również statystyki badające liczbę wizyt na stronie WWW, pytań o trasę oraz połączeń komórkowych.

Usługi i produkty

Wpisywanie produktów i usług do wizytówki Google pozwala nieodpłatnie zaprezentować potencjalnym klientom zakres działań firmy. Dzięki temu klient wie, co robi firma oraz co ma w swojej ofercie. Tą metodą możemy zaprosić go do sprawdzenia witryny WWW, e-sklepu albo zachęcić go do zakupu usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko ją uatrakcyjniają, ale mają także wartość dla jej pozycji wyświetlania. Da się umieszczać je do wpisów, usług, produktów. Ponadto wizytówka umożliwia pokazanie firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także dołączania materiałów zrealizowanych podczas pracy albo portretujących zespół. Ciekawą możliwością są również zdjęcia 360° oraz pliki wideo.

Czat

Funkcja czatu w Google Moja Firma ułatwia szybki kontakt między klientem, a firmą. Jedyne, co trzeba zrobić to pobrać aplikację Moja Firma na telefon oraz uruchomić opcję czatu. Dzięki temu w prosty oraz prędki sposób można wymieniać się informacjami oraz odpowiadać na pytania klientów. Trzeba jednak mieć na uwadze, że czat sprawdzi się tylko kiedy będziemy zdolni na bieżąco sprawdzać odbiorczą skrzynkę oraz szybko odpowiadać na przesłane wiadomości.

Witryna

Możliwość stworzenia własnej strony poprzez Google Moja Firma, może przede wszystkim sprawdzić się dla tych, którzy do tej pory nie zdecydowali się na posiadanie witryny WWW. Za pomocą business site można wykonać przejrzystą stronę firmową na podstawie wszelkich danych wpisanych w wizytówce Google. Co więcej funkcja Moja Firma zapewnia bazowe narzędzia edycji, które pomogą w kilku krokach przygotować elegancką stronę firmową. Możliwość ta jest absolutnie darmowa.

Użytkownicy

Kierowanie wizytówką w Google nie musi sprawiać trudności zwłaszcza, że do wszystkich wizytówek można dodać użytkowników nastawionych na ich tworzenie albo aktualizowanie. Tą metodą współpracownicy również mogą dostać dane do wizytówki oraz ją współtworzyć.

Pozycjonowanie stron Toruń

Komentarze są wyłączone.