Pozycjonowanie w mapach Google

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia stomatologiczna
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Czym są okna pasywne?
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są świetnym narzędziem pomagającym zaistnieć na rynku lokalnym. Dzięki mapom Google osiągamy dostęp do lokalizacji przedsiębiorców z różnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez przeszkód znaleźć sklep pełen interesujących produktów lub usług. Aby znaleźć się na liście firm w danej lokalizacji jedyne, co trzeba zrobić, to założyć swoją wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród wielu oferowanych usług Google należy wyszukać usługę Google Moja Firma oraz postępując zgodnie z instrukcjami uruchomić profil. Każdy następny krok zbliża nas do posiadania profesjonalnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić takie dane jak nazwa firmy czy jej lokalizacja oraz kontakt, a potem je zatwierdzić. Wypełniona o bazowe dane wizytówka jest przygotowana do użytku. Warto jednak wzbogacić ją o wszelkie informacje na które jest miejsce w poszczególnych zakładkach. Końcowym krokiem jest weryfikacja, żeby wizytówka stała się w pełni aktywna. Mając przygotowaną wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje sporo różnych czynników. Przede wszystkim duże znaczenie ma lokalizacja względem użytkownika. Poszukując sklepu lub usługi zwykle sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od domu, dlatego wizytówka sprawdza się szczególnie na rynku lokalnym. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa szansa na lepszy wynik pozycjonowania. Obok tego istotna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem słowa kluczowego. Jeżeli firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym albo umieszczona na jej witrynie treść koresponduje z wyszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości zawarte w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, które mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Bazowe informacje jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o dodatkowe równie ważne dane, które pozwolą Google dopasować wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki można wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron WWW). Oprócz tego należy dołączyć kategorie oraz podkategorie, które przybliżą użytkownikom oraz Google profil firmy, tj. jej charakter. Niezbędna jest także lokalizacja oraz obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeżeli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy lepiej dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest też zdobycie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z tym jak działa firma. Na przykład informują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking lub czy jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie dodajemy samodzielnie, ponieważ wstawiane są one na bazie udzielonych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, dlatego lepiej się o nie postarać oraz co istotne, najlepiej na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii zyskujemy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Uzupełnij unikalny opis, produkty usługi oraz zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, aby wskazać najistotniejsze zalety firmy, jednocześnie stosując najbardziej dopasowane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków wyświetla się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z tej przyczyny warto pochylić się nad tą częścią opisu. Ponadto dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy dodać swoje usługi i produkty. Uzupełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także być może zachęci większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa też publikowanie zdjęć i filmów. Multimedia zawarte w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale także umożliwiają dodanie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Częste publikowanie zdjęć pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Dzięki wpisom w wizytówkach Google zaproponować klientom wartościowych treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony internetowej albo sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków i przycisk, pod którym możemy linkować do dowolnej strony, np. podstrony z usługami albo innego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce nie tylko będzie dostępny przez długi czas (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może stać się częścią marketingu treści, w którym będziemy oferować klientom garść interesującej wiedzy z branży. Częsta publikacja będzie traktowana właściwie jak blogowe wpisy na stronie, z uwagi na co warto przemyśleć zastosowanie tego elementu.

Pozyskiwanie linków

Linki przenoszące bezpośrednio do wizytówki są całkiem istotnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozejrzeć się za branżowymi lub lokalnymi forami, katalogami, portalami blogami i innymi źródłami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, w których można umieścić odsyłacz. Dobry profil linków wyśle Google znak, że warto wyświetlać wizytówkę w czołówce pozycji, ponieważ odnoszą się do niej odmienne wartościowe strony. Linkowanie ma zatem korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.