Pozycjonowanie lokalne na mapach Google

Podpis elektroniczny
4 lutego, 2021
Notariusz Toruń – Sporządzamy akt notarialny
7 lutego, 2021

Od dłuższego czasu da się zauważyć, że bez właściwego propagowania strony internetowej, widoki na powodzenie naszej działalności są dość niewielkie. Na szczęście, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google opracowało zaawansowany mechanizm, dzięki któremu dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Odbiorców z Twojej okolicy, konieczne jest należyte wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ sporo składników, którymi zajmiemy się w poniższym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z węższego obszaru, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet wyznaczonej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka potrafi samodzielnie stwierdzić, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to bez trudu zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w określonym momencie w Toruniu, to wtedy wyszukiwarka wytypuje nam najwłaściwiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Liczby nie kłamią – powyżej 95% Odbiorców szuka w pierwszej kolejności spółek i usług z ich okolicy, żeby mieć do nich łatwy dostęp. Trzeba zrobić co w naszej mocy, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż ponad 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w późniejszym czasie, a powyżej 80% użytkowników smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, koniecznie musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Tak samo jak w kwestii szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal szczególnie istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy cyklicznie dodawać treść oraz dbać o to, by teksty były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba teraz zastanowić się nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
Utworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby wzmianki o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących firmę – dbajmy o dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko znaczące będzie założenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do robienia wizytówek zakładów, które egzystują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zyskać? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że poszukujący, używający lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest relatywnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i odpowiedniej wiedzy.

Żeby jeszcze zwielokrotnić swoje szanse na zwerbowanie lokalnych Klientów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać właściwie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Musimy wczuć się w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następnie, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je aktualizować. Następnie generujemy dla Twojej korporacji unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie jako nazwa przedsiębiorstwa. Jeśli już mamy tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dopracowaną grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość oraz jakość determinują to, na jakiej pozycji wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeżeli dostaniemy dużą liczbę przychylnych opinii, to wówczas będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Odbiorców oraz tworzenie dominacji nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy środek, na znalezienie się w wynikach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego z pewnością pomoże Ci zrobić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy –Pozycjonowanie stron Toruń : http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Komentarze są wyłączone.