Optymalizacja stron internetowych Toruń – działania on site i off site

Jak wybrać gabinet kosmetyczny ?
1 lutego, 2021
Gabinet ortodontyczny Toruń
1 lutego, 2021

Pozycjonowanie stron WWW – on site i off site

Pozycjonowanie stron internetowych jest wieloczłonowym podejmowaniem działań, których najbardziej oczekiwanym bazowym wynikiem jest osiągnięcie jak największej widzialności strony w Internecie. Zamysłem jest więc jak najlepsza pozycja wyświetlenia danej strony przez Google, najlepiej w dziesięciu organicznych, czyli darmowych, wyników wyszukiwania na wyszukaną frazę kluczową. Pod wieloma względami na rezultat pozycjonowania ma wpływ sporo czynników zaczynając od pracy algorytmów Google, po sytuację na rynku. Z uwagi na to, żeby rezultat był odpowiedni oraz skuteczny, szczególny wpływ wywierają prace wykonywane na stronie WWW – on site i poza nią – off site.

Optymalizacja on site

Działania on site ściśle korespondują z działaniem strony i z treścią, która się na niej pojawia. Starania podejmowane do wypozycjonowania strony WWW w tym dziale należy rozpocząć od sposobu wyświetlania strony jej ogólnej struktury oraz kodów. Chcemy, by strona WWW była uznawana przez Google za poprawną oraz wartościową ze względu na treść. By strona WWW została uznawana za poprawną z punktu widzenia technicznego, najmocniej trzeba zoptymalizować kilka podstaw technicznych. Oprócz odpowiedniej struktury oraz poprawnego kodowania należy zoptymalizować prędkość wyświetlania się głównej strony oraz każdej z podstron. Im szybciej strona WWW się wczytuje, tym lepiej, co oznacza,  że jeżeli zbyt długo trzeba czekać na wyświetlenie się strony, przydałoby się to prędko poprawić. Algorytmy Google sporo uwagi poświęcają komforcie użytkownika, dlatego znaczące jest dopasowanie strony WWW do mobilnej wesji. Znaczna część użytkowników częściej korzysta z mobilnych urządzeń, dlatego stworzenie oraz dopasowanie strony WWW do odmiennych urządzeń, żeby przedstawiały treść poprawnie, ma wielkie znaczenie dla skuteczności działań on site oraz pozycjonowania. Dodatkowo warto wdrożyć certyfikat SSL. Ten certyfikat jest standardem, który gwarantuje poufność przepływu danych, co sprawia, że jest szczególnie istotny np. dla sklepów internetowych.

Działania on site od strony treści

Oprócz działań powiązanych z działaniem strony WWW, z uwagi na pozycjonowanie trzeba skupić się również na treści czy konstrukcji publikowanych podstron i wpisów. Szczególnie istotny jest ich adres url, w którym powinny pojawić się kluczowe słowa, a także odpowiednia indeksacja całej zawartości serwisu. W związku z tym należy dodawać linki wewnętrzne. Linki prowadzące nas z jednej podstrony na drugą w obszarze jednej strony www są szczególnie istotne dla struktury. Biorąc pod uwagę same wpisy oprócz adresu url związanego z tematem wpisu niezbędne jest również stosowanie poprawnie nagłówków H1-H6 i przystosowane do wygodnego czytania rozłożenie treści. Akapity powinny być podzielone, żeby czytanie ich było wygodne dla użytkownika. Każdy wpis i podstrona powinny zostać uzupełnione o meta opisy: meta description oraz tagi title. Z kolei obrazy należy uzupełnić o tytuł i tekst alternatywny (alt tekst), nazywający obraz w przypadku, gdy strona WWW nie mogła wyświetlić go graficznie. Wszelkie obrazy albo dokumenty wstawiane na stronie najlepiej optymalizować z uwagi na pozycjonowanie.

Skupiając się na samej treści, musi ona zostać przemyślana. Niedozwolone jest duplikowanie treści, z uwago na to należy zawczasu znajdować oraz zapobiegać powstawaniu takiej możliwości, żeby nie zaszkodzić pozycjonowaniu strony. Dla algorytmów Google treść ma ogromne znaczenie, dlatego im bardziej wartościowa treść pojawi się na stronie internetowej, tym sama strona zostanie uznana za wartościową. Dlatego lepiej sprawdzać działania on site i off site innych firm w swojej branży, znajdować koncepcje na treść, która okaże się chętnie poszukiwana przez potencjalnych klientów oraz podjąć głębokie rozeznanie wobec konkurencyjnych lub niekonkurencyjnych, ale najbardziej dopasowanych słów kluczowych. W takim celu, żeby treść stała się atrakcyjna dla użytkownika oraz była dobrym źródłem wiedzy, szczególnie gdy publikujemy w tematach powiązanych z naszą branżą i usługami. Ważne jest też to, żeby nowa treść była udostępniana na stronie WWW cyklicznie. Te działania on site wywierają korzystny wpływ na pozycjonowanie.

Pozycjonowanie off site

Działania off site dotyczą tych działań, jakie wykonujemy poza stroną, żeby wzmocnić jej wartość i skuteczność pozycjonowania. Bazą tego jest efektywny link building, tj. budowanie jak najbardziej naturalnego profilu linków o wysokiej jakości, które przekierowują do strony internetowej. Wartościowa sieć linków jest istotna, dlatego że Google ocenia jako wartościowe takie portale, serwisy oraz strony, jakie są popularne. W tym przypadku trzeba jednak bardzo patrzeć na wartość stron internetowych, na których pojawi się link do strony. Serwisy o małej wartości nie są uznawane za najlepsze źródło linku dlatego mogą bardziej zaszkodzić pozycjonowaniu, niż je je wspomóc. Daleki zasięg strony wspomoże wiarygodność strony tylko w sytuacji, jeżeli będzie pochodził z dobrych źródeł. Ma to również inną korzyść. Wstawione w różnych miejscach linki podwajają szansę na to, że użytkownik dotrze do strony.

Drugim elementem działań off site jest ciągłe sprawdzanie tego co ma miejsce w sieci. Analityka bazuje nie tylko na sprawdzaniu skuteczności działań on site lub off site dla pozycjonowania. Oprócz tego istotne jest ciągłe wyszukiwanie najlepszych fraz kluczowych, koncepcji na posty blogowe, a nawet obserwowanie poczynań konkurencji.

Komentarze są wyłączone.